HTML

kisNorbi és kisRéka

Sportolásról, táplálkozásról szabadon

Friss topikok

Linkblog

Íme tehát az egyetlen módszer, amivel nekem sikerült lefogynom. 1. Rész: Alapelvek röviden

2010.03.12. 22:24 gunilla

Elérkezett az idő, hogy leírjam végre, milyen elveket is vallok én, és mi az, ami nekem személy szerint egyedül meghozta az álom súlyt (nekem ez 50-52 kg, a 168 cm-hez). Előre szólok, rengeteg elméletet gyúrtam össze, különböző mértékben, kicsit olyan, mint valami recept... :)

Bevezetésként annyit szeretnék megjegyezni, hogy való igaz, hogy ahány féle ember, annyi féle tuti recept, mivel nem vagyunk egyformák. Én személy szerint, (azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy szenvedélyből) lassan 11 éve (igen, 10 éves korom óta:D) tanulmányozom, sőt ki is próbálom/tam a különböző módszereket, étrendkiegészítőket, "tutitippeket". És bár túlsúlyos csak 10 éves koromig voltam, a fejemben sajnos örökké ott maradt, hogy duci vagyok, és fogynifogynifogyni kell, és azt a kritikus 4-5 kilót  mindig ott láttam magamon, amit természetesen mindenáron le akartam adni... Egy egészséges sportolós 2 évvel sikerült amúgy 10 éves korom körül lefogynom "normálisra" (úszás, atlétika), de átestem később egy fél éves anorexiás-pszichológusos idöszakon is. De mivel ennek következményeit a mai napig szívom, (pl gyenge fogak), elhatároztam, h ha a saját bőrömön is kell megtapasztalnom több módszer eredményességét, nekem akkor is megéri, hogy végül megtaláljam azt, ami végre működik, és az egészségem is megmararad mellette. Nem csupán fogyni akartam, hiú ember lévén szép is akartam (akarok) maradni még jóó sokáig, szép hajat akarok, szép bőrt, stb...

Íme tehát, amire jutottam (most csak röviden, címszavakban írom, le, majd mindet kifejtem később egy-egy külön bejegyzésben.)

1. ÉTKEZÉS

a.) "A FELEJTSD EL KAJÁK" kiiktatása egy életre: A legfontosabb, hogy minden arról szól, hogy LE TUDSZ-E MONDANI EGY ÉLETRE bizonyos dolgokról? Tudod, a klasszikusok: fehér liszt, pékáru, cukor, sok só, krumpli, kukorica, zsíros tejtermékek, zsíros húsok, édességek stb. Én például kb 5 éve nem ettem kenyeret, és semmi bajom nincs tőle. Ez persze nem azt jelenti, hogy soha nem eheted ezeket, pusztán azt, hogy te magad nem vásárolsz ilyet, nem készítesz ilyet, és az esetek nagy százalékában NEM eszed ezeket. Viszont mivel az életed az egészséges ételekre van alapozva, a szervezeted meg fogja bocsátani, ha néha mégis becsúszik valamelyik...

b.) ZÖLDSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN!!!- Falánk ember lévén muszáj volt találnom olyan kajákat, amik nagy mennyiségben sem hízlalnak, sőt, nem hogy nem hízlalnak, de megszépítenek kívül-"belül", tele vannak vitaminnal, fiatalon tartanak, méregtelenítenek, ésatöbbiésatöbbi. És mivel ezt így egyszerre gyakorlatilag egyedül a zöldségek teljesítik, nyugodtan kijelenthetem, hogy az egész "ötletem" a zöldségeken alapszik. Ez talán az egyetlen kaja, amit még a kényes "ZÓNADIÉTA" hívei is is mindennel mernek kombinálni. (szénhidrátos, fehérjés és zsíros kajákkal egyaránt). Sőt, még a lúgosító és a Candida-diéta is a zöldségek fogyasztásán alapszik. Ugyanezen jótulajdonságok mindegyike azonban sajnos a gyümölcsökről már nem mondható el, és mint "kiderült", meg hát tapasztaltam is, jobb, ha a gyümölcsöket önmagukban (vagy ugye mi mással, mint zöldséggel) fogyasztjuk, mivel nagyon eltér az emésztésük a többi ételétől. (Gyorsan kiürül a gyomorból, meg úgy általában az egész testből.) Nem elhanyagolható tény, hogy 100 gramm zöldség 10-40 kcal-t tartalmaz, tehát ha elvetemült módon meg akarnál enni belöle egy kilót (márpedig miért ennél ennyit), az is csak max 400 kcal... Tehát ez szimpla matematika. És ha csak párolod, nem is lesz olyan nyálképző, mint bármilyen más sós-édes stb. kaja, tehát nem fogod mégse túlzabálni magad. Persze sose kell egyedül fogyasztani, amint már említettem, bármilyen típusú kajával ehető, így én váltogatni szoktam a "csirke-szója-tojás-sajt" vagy bármi más húsféle ételeket ízesítésként. A fehérjékről és receptekről még később írok.

c.) NAPI ÖTSZÖRI ÉTKEZÉS- persze ennek is megvannak a maga kis trükkjei. Ezekről is majd később, bővebben.

d.) UTOLSÓ ÉTKEZÉS 6 ÓRA KÖRÜL LEGYEN - hogy ezt hogy lehet összeegyeztetni a napi 5szöri kajával arról is majd később írok.

2. SPORT - Ami nélkül nem élet az élet :) Szerencsés vagyok, mert megszállott sportoló vagyok, 6 éve szinte minden nap futok átlagosan egy órát. Na de sajnos előfordul mindenki életében, hogy valamiért nagyobb kihagyásokra kényszerül, ez történt velem is, egyrészt egy sérülésem miatt, ami 4 hónapig nem múlt el, másrészt pedig mivel elköltöztem Magyarországtól, el az én jó drága hegyes-völgyes futópályámtól, és az imádott szobabiciklimtől, el, egy hideg, szeles helyre, ahol az emberek éjjel nappal krumplit, és zsírhúst zabálnak.... És ez okozta sajnos ezt a csúnya visszaesést, akárhogy is igyekeztem hárítani a bűnt... :( :D De február közepe óta újra visszaálltam a régi rendre, lassan szoktatom magam a régi elvekhez, és kiváncsian várom az eredményt :) A sportról is még bővebben később, előre csak annyit mondanék, hogy heti 5-6 órát edzek normál esetben, de másoknak, akik nem megszállottak, ilyen étrend mellett nyugodt szívvel mondhatom, hogy már heti 4 óra intenzív kardióval is elérhetik a kívánt eredményt. A lényeg, hogy a sportnak ugyanolyan mindennapos eseménynek KELL lennie, mint az evésnek, alvásnak, stb.

3. A KLASSZIKUS: télen napi 2,5 liter, nyáron legalább 3 liter folyadék!!!: tisztavíz, valamint napi egy liter zöld tea formájában.

4. MIVEL EZ NEM FOGYÓKÚRA, HANEM  EGY TUDATOSAN, HOSSZÚ TÁVRA VÁLASZTOTT ÉLETMÓD,  ezért meg kell jegyeznem néhány apróságot:

-mint látható, valamennyi pontot szinte lehetetlen egész évben betartani, és naná, hogy emberből vagyunk, és én is bevallhatom, hogy nem tudnám ilyen keményen tartani a tempót mától még 80 évig... Tehát magamban az évet részekre osztottam a következőképpen:

Április végétől augusztus elejéig: a legeslegszigorúbb, értem ezalatt a heti 5-6 edzést, napi 5szöri kaját, végtelen mennyiségű zöldséget, kevés szénhidrátot, relative sok fehérjét. Ez az úgynevezett "szálkásító" szakasz, hogy a lehető legjobban nézz ki. Ilyenkor lehet szedni valami extra táplálék-kiegészítőt, a számomra leginkább beváltról is majd a továbbiakban írok. :)

Ősz: még vigyázni kell, és a sportot is relatíve keményen kell tartani, de már nem kell uborkát rágcsálni egész nap főtt tojással (csak hogy mondjak valamit:D), mindenkinek a józan eszére van bízva, ilyenkor mennyit lazít az övön...

Tél: a sport továbbra is maradjon, de már nem kell intenzív intervall futásokkal kínoznod magad, ha a nyári súlyhoz képest max 5-6 kilót szedsz fel, akkor ez még bőven leadható lesz egy kis tavaszi bekeményítéssel.

Február-Április: A téli rossz szokásokat szépen lassan el kell hagyni, és itt szintén egyéne válogatja, hogy milyen szigorúra kell fogni ezt az időszakot. De a lényeg, hogy április végére (a legszigorúbb időszak kezdetére) már legyünk felkészülve testileg és lelkileg is a fegyelemre. :) Ugye ebben az időszakban járunk most. Az én célom, hogy április végére elérjem a reggeli 54 kg-t, (a holnap reggeli mérésnél majd mérlegelek, hogy reális cél-e, mivel 1,5 hete kb 58 lehettem...)

Ennyit tehát a módszerről egyelőre, ahogy ígértem, részletesen is írok még, receptekről, tapasztalatokról, valamint jó tanácsokkal is ellátom majd például az édesszájúakat... :)

Nekem sikerült. De szerintem ez bárkinek egy jó alap lehet a saját kis módszerének kialakítására. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisnorbikisreka.blog.hu/api/trackback/id/tr691835577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása