HTML

kisNorbi és kisRéka

Sportolásról, táplálkozásról szabadon

Friss topikok

Linkblog

Edzésterv - mell, váll, tricepsz (Gudrun)

2010.03.11. 23:15 gudrun

Kb. 1 hónapja kezdtem újra konditerembe járni és 4,5 hónap kihagyás után nagyon jól esett. Nem dolgozok nagy súlyokkal, egyrészt nincs is annyi izmom, másrészt óvatos vagyok az esetleges sérülések miatt (meg hát az elég kínos ha pl fekvenyomásnál rajtamarad az emberen a súly). Egyelőre kettéosztottam az összes gyakorlatot, így kaptam egy mell-váll-tricepsz és egy hát-bicepsz-láb napot. Először leírom az elsőt, konkrétan a hétfői (március 8-ai) edzésemet.

Bemelegítés

  • kis általános átmozgatás
  • 3-4 perc evezőpadon (ezekre az izmokra nem ez lenne az ideális, de egyelőre nincs jobb ötletem és a semminél azért biztosan jobb)

Fekvenyomás egyenes padon (mell)

  • üres rúddal 1X20
  • rúd + 20 kg-al 1X12
  • rúd + 30 kg-al 2X10+1X8

Fekvenyomás egykezes súlyzókkal ferdepadon (mell)

  • 2 db 15 kg-os súlyzóval 1X12
  • 2 db 20 kg-os súlyzóval 3X10

Tárogatás ferdepadon (mell)

  • 2 db 12,5 kg-os súlyzóval 3X12

Fej fölé nyomás egykezes súlyzókkal (váll)

  • 2 db 12,5 kg-os súlyzóval 2X12+1X8

Oldalemelés állva (váll)

  • 2 db 7 kg-os súlyzóval 3X10

Oldalemelés előrehajolva (váll)

  • 2 db 7 kg-os súlyzóval 3X10

Csigás letolás tricepsz kötéllel (tricepsz)

  • 20 kg-al 3X8
  • 17,5 kg-al 1X8

Kábeles tricepsznyújtás kötéllel (tricepsz)

  • 15 kg-al 2X8

Tricepsznyújtás állva (tricepsz)

  • 10kg-os egykezes súlyzóval 1X8
  • 15 kg-os egykezes súlyzóval 1X8

Nyújtás (vállra milyen az ideális nyújtás? ennek utána kellene néznem...)

A gyakorlatokat próbáltam 1 perces szünetekkel végezni és az egészet beszorítani 60 percbe. Egyelőre nem kardiózok, több ok miatt is (lusta vagyok; biciklivel járok mindenhová, ami napi legalább 1 óra, ez szerintem nem kevés (?); egyelőre tömeget növelnék; alapból nincs rajtam túl nagy fölösleg, úgyhogy ráérek még). Persze ez áprilistól változni fog...

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisnorbikisreka.blog.hu/api/trackback/id/tr241832495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HUNGeryson 2010.04.06. 14:09:07

Szia!

Kicsit kiestem (bár soha nem voltam egy hatalmas testépítő) és nem tiszta egy pár dolog, kérdeznék ha nem gond:

- Fej fölé nyomás egykezes súlyzókkal (váll): ez ferdepados? Illetve egy egyszer jobb, egyszer balkéz, felváltva?

- Kábeles tricepsznyújtás kötéllel
- Tricepsznyújtás állva

Ezek melyikek? Az első tricepsz a listádon sima ügy, szemben velem a gép és lenyomom merev felkarral, na de ez a kettő? Tippem szerint az egyik amikor mögöttem van a gép és áthúzom a súlyt a fejem felett, de erősíts meg légyszíves!

Köszönöm!

gudrun 2010.04.07. 10:45:52

@HUNGeryson: Szia!
A fej fölé nyomást egykezes súlyzókkal itt állva csináltam, nem váltva, hanem egyszerre mindkét kézzel. Viszont itt szoktam variálni, kedvemtől meg a súlyzók/rudak/padok foglaltságától függően. Szóval valamikor ülve csinálom, valamikor meg pl rúddal ugyanazt.
A kábeles tricepsznyújtás az amire tippeltél, mögöttem a gép, előrehajolok és a fejem fölött húzom át a kötelet.
A tricepsznyújtás állva az, amikor állok, felfelé kinyújtom a karjaimat a súlyzót tartva, hátraengedem a súlyt, aztán meg vissza.
Lényegében ezek a gyakorlatok (itt elég jól össze van gyűjtve minden):
body.builder.hu/edzesek_reszletes.htm4?id=88
body.builder.hu/edzesek_reszletes.htm4?id=82
body.builder.hu/edzesek_reszletes.htm4?id=89
Remélem így tiszta, kérdezz máskor is nyugodtan!
Üdv
süti beállítások módosítása