HTML

kisNorbi és kisRéka

Sportolásról, táplálkozásról szabadon

Friss topikok

Linkblog

SOKK..... változtatni kell a kaján... (Gunilla)

2010.02.27. 20:18 gunilla

Hm... Körülbelül két hete, hogy a nagy (sajnálatos módon) sportmentes időszakot megtörtem, és újra edzek. Mint már írtam, 6 éve minden nap futok, de több ok miatt nem edzhettem az elmúlt 5 hónapban (többek között volt egy sérülésem, és pihennem kellett..). Igenám, de ezt az alakom és az önbizalmam rendesen megsínylette, miután tavaly nyáron elértem az álomsúlyom, (50-52 kg, 168 cm-rengeteg sporttal), ezen a télen viszont szimplán a sport elhagyásával, és "rendes vacsorák" beiktatásával 60 fölé mentem.... Nem gondoltam volna, hogy fél éven belül 2 rekordot is megdönthetek... :S Szerencsés vagyok mondjuk, mert annyira nem látszik rajtam, de 10 kg, az 10 kg, akárhogy is nézzük... :(

Szóval 2 hete újrakezdtem, amit ősszel abba kellett hagynom, na, gondoltam, most tavasz elején szimplán sporttal visszaállok simán a normális súlyomra, ami kb 54 kg, és arról az alaprol majd szépen leszálkásítok megint.

Nagy naivan azt gondoltam, hogy az étkezésemen (ami minőségileg kifogásolhatatlanul egészséges), nem kell még áprilisig változtatnom, majd a sport beinditja a fogyást. Sajnos lóf*szt indított be, a szervezetem szinte követeli, hogy a kajadagokat is csökkentsem, és egyek megint 5ször egy nap, ne 3szor...

Mivel ma reggel, amikor ráálltam a mérlegre, 58,9et mutatott, azt hittem, menten elájulok... Híztam 0,4 kg-t..:( azért ilyen nem fordult velem gyakran elö az életemben, h reggel ennyi legyek... Aztan belenéztem a tükörbe, és valóban torznak kezdtem érezni a testem... :S Le lehet hülye P*ázni, de ez a blog most nem erről szól... :)

Szóval ez elgondolkodtatott... Mégiscsak vissza kell fognom a kajaadagokat... :( ha ujra ugy akarok kinézni, mint ahogy szoktam, és nem akarom kismamaruhákkal takargatni a testem középső részén felgyült zsirt, akkor itt az ideje, hogy bizony visszahozzam a kemény szabályokat az életembe...

1. Konyhamérleg (az emberek többsége amúgy biztosan ledöbbenne, mennyire túleszi magát, ha elkezdenék lemérni az adagokat, amiket befalnak...)

2. Zöldség!!!!!!!!!! (sajnos errefele nem ez a legolcsóbb dolog, és rendszeresen az olcsó bulgurt/rizst/kuszkuszt részesítjük előnyben), de a zöldség szinte az egyetlen olyan dolog, amiből egyszerűen nem lehet túlzabálnia az embernek magát, mert olyan kevés kalóriát tartalmaz (egy kg 3-400 kcal). Szóval egyelőre zöldségmixezek, meg répázok, de alig várom már, hogy megint kétpofára zabálhassam a parit... áááá... :)

3. Húúúúúúúúúús!!! - amióta az eszemet tudom, rengeteg sovány húst eszem, főleg pulykát, csirkét, de nagyon szeretem a vadast is, és zsigerileg kívánom is, és majd megőrülök, h most, h magamnak veszem a kaját, ezen spórolok, mivel ez a legdráágább....

Mellesleg én nagy mértékben ezt érzem a hízásom okának, h nem eszem elég húst, ezert minden más hülyeségből próbálom pótolni azt, amiért ordít a szervezetem.. (Imádom az állatokat, de valamiért az ösztöneimmel nem tudok mit kezdeni...)

0ás vércsoportú vagyok, tehát lehet, hogy okkal érzem ezt... (Gudrun barátom eléggé szkeptikus ezzel kapcsolatban, mindenesetre nekem meggyőződésem, hogy a vércsoport diétában -nagyvonalakban- van valami...)

4. Sajnos tiltólistára kell raknom több dolgot is, amennyiben képtelen leszek uralkodni magamon: rizs, bulgur, kuszkusz, búzadara, sósmogyi csipegetése, pytt i panna stb. (úgy, hogy a kenyér, péksütik, krumpli, tészta, disznó, vaj, olaj -kivéve oliva és olajos magvak-, margarin, édességek, cukor, cukros dolgok már évek óta nem, vagy csak nagyon ritkán szerepelnek az étrendemben)

5. És hát persze a csipegetés, és túlzabálás beszüntetése... (a túlzabálás alatt kb 2400 kcalos napi étrendet értek, ami sajnos SOK, és bőven elég ahhoz, hogy az ember szépen lassan felszedjen 10 kg-t, pláne, ha hirtelen abba is hagyja a sportot)

Amúgy olvastam valahol a hetekben, hogy a rendszeres plusz néhány száz kalória naponta a leghízlalóbb, sokkal rosszabb, mint egy "nagyzabábálás"...

Na, röviden ennyi, szóval kicsit megijedtem. De nincs mese, ma 5kor párolt zöldséget vacsiztam, 17%os sajttal. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisnorbikisreka.blog.hu/api/trackback/id/tr401795586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása