HTML

kisNorbi és kisRéka

Sportolásról, táplálkozásról szabadon

Friss topikok

Linkblog

STEVIA- az egyetlen egészséges édesítő, ami egyáltalán nem hízlal!!!

2010.03.19. 19:25 gunilla

Igértem, hogy írok a Sztéviáról:

Aki nem hallott volna még róla, a sztévia egy növény, melynek leveleiből kivont szirup (de már a levelei is!) 30, de akár 300-szor is édesebbek, mint a cukor, nem beszélve a vitathatatlan előnyeiről:

-Az egyetlen természetes édesítő, AMI EGYÁLTALÁN NEM HÍZLAL, hiszen kalóriatartalma nulla!!! (nem ezt szoktuk meg az édes dolgoktól, ugye? :D)

-nem okoz fogszuvasodást

-cukorbetegek is fogyaszthatják

-gombaölő hatása miatt Candida-diéta alatt is lehet vele édesíteni (ugye ez alatt a diéta alatt szigorúan tilos szinte mindenféle szénhidrát, édes dolog...)

-hő hatására sem bomlik le, tehát lehet vele főzni is

-nem okoz éhségrohamokat, mint a mindenféle Norbert-úr féle (mellesleg elég durván rákkeltő) mindenféle gagyi édesítőszer...

Én évek óta nem eszem cukros dolgokat (ugye ahogy már ezt mondtam, persze ha megkínálnak egy kis csokival, sütivel, nem utasítom minden esetben el, de MAGAMTÓL nem használom, és nem sütök vele). A sztéviát pedig tavaly tavasszal fedeztem fel, és azthiszem kijelenthetem, hogy az egyik legfontosabb "társam" lett a kajálásban... :)

Valahányszor rámjött szálkásítás során az édességroham (ez ilyenkor elég gyakran előfordul), vagy egy almát ettem (leginkább goldent), vagy az azóta is kedvencemet:

-egy pohár 1,4%os (vagy ennél kevesebb) natúrjoghurt

-rengeteg fahéj

-sztévia

Ez elég gyakran volt a napom 2 étkezése (11 körül), pár szem mazsolával, vagy mandulával kiegészítve.. :) NAGYON ajánlom, számomra tökéletesen kiváltott minden jellegű édességet, sőt, még a reggeli zabpelyhes műzlimet is ezzel ettem/eszem, és nem a gyakran fogyigyilkosnak nevezett (és az emésztőredszerre 100ad annyi jó tulajdonsággl bíró) tejjel...

Szerintem mindenképp érdemes kicserélni vele az eddigi édesítési módszert!!

Amugy több féle változatban kapható, (por, levél, szirup, tabletta stb.), én a szirupot szoktam venni, és fajtánként változik, de 5-10 cseppet szoktam tenni a teáimba, joghurtomba.

Azthiszem, én nem is használom ki maximálisan a steviával járó lehetőségeket, szóval várom a recepteket, ha valaki kísérletező kedvében lenne!!! :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisnorbikisreka.blog.hu/api/trackback/id/tr621852993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása